Kupujemy samochód w przedziale 20-30 tys. zł. Te auta są najmniej awaryjne. Co najczęściej się w nich psuje?

Kupując samochód każdy chce, aby był on bezawaryjny. Zwłaszcza, jeśli wydajemy na niego sumę rzędu 20-30 tysięcy złotych. Przed kupnem takim autem trzeba się przejechać, zrobić sondę, co najczęściej się psuje i czy są to usterki poważniejsze, czy takie, które nie uszczuplą znacząco naszego portfela. W niniejszym materiale zapoznacie się z rankingiem najmniej awaryjnych samochodów w przedziale cenowym od 20 do 30 tys. złotych, które polecają mechanicy. Przy poszczególnych modelach znajdziecie informacje na jakie dolegliwości cierpią poszczególne modele. Na ocenę ogólną jaką otrzymuje samochód składa się zawieszenie, karoseria, elektryka, napęd i zawieszenie. Dzięki tej wiedzy łatwiej będzie podjąć decyzję o wyborze samochodu dla siebie. Sprawdźcie jakie samochody w przedziale 20-30 tys. zł znalazły się na naszej liście.

Honda Civic VIII (2006 – 2011)
Honda Civic VIII – samochód osobowy należący do segmentu niższej klasy średniej, oficjalnie zaprezentowany w 2005 roku podczas targów we Frankfurcie. Kilkakrotny zdobywca nagród branżowych, w tym m.in. tytułu „Samochodu Roku” w Brazylii czy Irlandii.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6): trzeszczące elementy wyposażenia, korozja na styku drzwi z dachem, problemy z klamkami w starych rocznikach.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 5/6):Uszkodzenia ekranu prędkościomierza.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 5,2/6).
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,7/6): Hałasujące odboje zawieszenia, zużycie łączników stabilizatora, szybkie zużycie amortyzatorów, problemy z łożyskiem kół.

Średnia ocena mechaników: 4,9/6

Audi A6 III (C6) (2004 – 2011)
Audi A6 III (C6) - samochód osobowy z segmentu wyższej klasy średniej; trzecia generacja Audi A6. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2004. Rok później model uzyskał miano „Światowego Samochodu
Roku”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5,1/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie elektrycznego hamulca ręcznego (EPB).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6) Awarie koła dwumasowego w silnikach Diesla, awarie wtryskiwaczy, słaby i awaryjny silnik Diesla 2,0 l, pękające wałki rozrządu.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie wahaczy, szybkie i nadmierne zużycie zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,7/6

Nissan Qashqai I (2007 – 2013)
Nissan Qashqai I - samochód osobowy typu crossover (segment C). Oficjalna prezentacja modelu miała miejsce podczas Paris Motor Show 2006. Sprzedawany także jako Nissan Dualis (Japonia, Australia) oraz CCUV (Chiny).

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6) Korozja nadkola, drobna korozja nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,7/6): Awarie podnośników szyb.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 5/6): Szybkie zużycie klocków hamulcowych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,5/6): Zużycie stabilizatorów, niska trwałość sworzni wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,7/6

Volkswagen Golf VI (2008 – 2013)
Volkswagen Golf VI - osobowy samochód kompaktowy (segment C), zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2008. Rok później otrzymał tytuł „Światowego Samochodu Roku” oraz zajął trzecie miejsce w konkursie „Europejski Samochód Roku 2009”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,9/6) Korozja nadkola, drobna korozja nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Słabe, łamiące się wiązki elektryczne.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,7/6): Rozciągające się łańcuchy rozrządu w silnikach TSI, pękające tłoki w silnikach benzynowych 1,4 TSI, awarie układu wtryskowego w Dieslu 1,6 TDI, problemy z zaworami EGR, awarie koła dwumasowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,7/6): Szybkie zużywanie się tylnych wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,7/6

Audi A3 8P (2003 – 2013)
Audi A3 8P - samochód osobowy zaliczany do segmentu niższej klasy średniej. Na początku produkcji oferowany jedynie w wersji trzydrzwiowej. W sumie sprzedano około dwa miliony sztuk modelu.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5,1/6) Korozja tylnej części drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Problemy z czujnikami ciśnienia oleju, awarie czujników w układzie klimatyzacji, awarie zamków do drzwi.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,6/6): Wycieki oleju, awarie pompowtryskiwaczy i koła dwumasowego, awarie zacisków hamulcowych, problemy z wentylatorem chłodnicy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Szybko powstające luzy w zawieszeniu kół tylnych.

Średnia ocena mechaników: 4,7/6

Toyota Yaris III (2011 – obecnie)
Toyota Yaris – samochód osobowy z segmentu aut małych (B), od 2012 roku produkowany również w wersji hybrydowej. Model dwukrotnie przeszedł face lifting. W 2017 roku uzyskał pięć gwiazdek w ramach testów zderzeniowych Euro NCAP.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,1/6) Korozja podwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Problemy ze światłami awaryjnymi.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Awarie świec, awarie hamulców, awarie sprzęgła, odkładanie się nagaru, wycieki oleju.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,8/6): Uszkodzenia łożyska kół, usterki zawieszenia (pękające sprężyny).

Średnia ocena mechaników: 4,6/6

Ford Fiesta VII (2008 – 2017)
Ford Fiesta VII – samochód osobowy zaliczany do segmentu aut małych. Pierwsza oficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce w 2007 roku podczas IAA we Frankfurcie. W 2012 roku model przeszedł face lifting.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6) Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Pojedyncze problemy z elektroniką.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,7/6): Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, awaryjny układ hamulcowy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,4/6): Zużycie amortyzatorów, korozja tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,5/6

Škoda Octavia II (2004 – 2013)
Škoda Octavia II – samochód osobowy klasyfikowany w segmencie niższej klasy średniej. Poddany liftingowi w 2009 roku. Zastąpiony przez trzecią, produkowaną do teraz generację pojazdu w 2013 roku.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Pojedyncze problemy z elektroniką.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, problemy z rozrządem w silnikach 1,6 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Awaryjny układ hamulcowy.

Średnia ocena mechaników: 4,5/6

BMW seria 1 (E81-E88) (2004 – 2011)
BMW Seria 1 (E81 - E88) - samochód kompaktowy z segmentu C. W latach 2004-2011 produkowane były modele: E81, E82, E87 oraz E88. Pojazd dostępny w trzech typach nadwozia: hatchback (3- i 5-drzwiowy), coupé i kabriolet.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,1/6): Pojedyncze problemy z elektroniką.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, problemy z rozrządem w silnikach benzynowych 1,6 l i Diesla 2,0 N47, awaryjny układ hamulcowy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie amortyzatorów, korozja tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,4/6

BMW seria 3 (E90-93) (2005-2012)
BMW Seria 3 E90 – samochód osobowy klasy średniej (segment D). Zwycięzca konkursu „Światowy Samochód roku 2006”. Dwa lata później model został poddany face liftingowi.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Usterki elektryki (ogółem), awarie wycieraczek.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie rozrządu w silnikach Diesla, wycieki oleju, awarie kolektora wydechowego w silnikach Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,3/6

BMW Seria 5 E60 (2003 – 2010)
BMW Seria 5 E60 – następca modelu E39. Samochód osobowy z segmentu E (wyższa klasa średnia). Produkowany w Niemczech, sprzedany w nakładzie niemal 8 milionów egzemplarzy.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6): Korozja tylnego zawieszenia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie elektroniki (ogółem), awarie czujników układu chłodzenia.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,4/6): Awarie łańcucha rozrządu w silnikach Diesla 2,0 N47, awarie turbosprężarki, awarie pompy paliwa.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Szybkie zużycie wahaczy i tulei zawieszenia, awarie tylnych sprężyn, korozja tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,3/6

Opel Astra IV (J) (2009 – 2015)
Opel Astra IV (J) – samochód osobowy z segmentu C (klasa kompaktowa). Zdobywca trzeciego miejsca w konkursie „Europejski Samochód roku 2010”. Dwa lata później model poddano face liftingowi. Dostępny w trzech typach nadwozia: hatchback, sedan, kombi.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,6/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z elektroniką (ogółem), awarie czujników wału korbowego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy z cewką zapłonową, awarie rozrządu, awarie koła dwumasowego, awaryjna skrzynia 6-biegowa.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,2/6): Szybkie zużycie zawieszenia (głównie tuleje), problemy z łącznikami stabilizatora.

Średnia ocena mechaników: 4,2/6

Volkswagen Passat B6 (2005 – 2010)
Volkswagen Passat B6 - samochód osobowy plasowany w segmencie klasy średniej. Pierwsza oficjalna prezentacja modelu odbyła się w 2005 roku podczas Geneva Motor Show. Szóstą generację pojazdu sprzedawano w Chinach pod nazwą Volkswagen Magotan.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,4/6): Korozja elementów nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie kostki stacyjki.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,1/6): Awaryjny tylny układ hamulcowy (EPB), awarie pompowtryskiwaczy, zużycie klocków hamulcowych, problemy z pompą oleju.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,4/6): Słabe zawieszenie (szczególnie przednie).

Średnia ocena mechaników: 4,2/6

Ford Focus III (2010 – obecnie)
Ford Focus III - samochód osobowy z segmentu niższej klasy średniej. Zadebiutował w 2010 w Detroit podczas targów motoryzacyjnych. W 2012 zdobył trzecie miejsce w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”. Realizuje strategię „One Ford” - sprzedawany jest w tej samej wersji na całym świecie.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6): Korozja drzwi, rzadziej: korozja innych części nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,8/6): Awarie kostki stacyjki.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4/6): Awarie układu ogrzewania, awarie filtra cząstek stałych, aycieki oleju w silnikach Diesla, awarie układu wtryskowego, awarie pompy paliwowej.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Luzy w tylnym zawieszeniu.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6

Opel Meriva II (2010 – obecnie)
Opel Meriva II – samochód osobowy typu minivan (segment B), debiutujący podczas Geneva Motor Show 2010. Trzy lata później model poddano face liftingowi. Produkcję Opla Merivy II zakończono w 2017 roku, a jego następcą został miejski crossover Crossland X.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,7/6): Korozja (głównie tylnej klapy).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Słabej jakości elektronika (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,9/6): Usterki przekładni kierowniczej, awarie wtryskiwaczy, awarie tylnych hamulców, problemy z uszczelką pod głowicą.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Zużycie zawieszenia (szczególnie stabilizatorów).

Średnia ocena mechaników: 4,0/6

Volkswagen Polo V 6R (2009 – 2017)
Volkswagen Polo V 6R- samochód osobowy z segmentu B, oficjalnie zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2009. Rok później model otrzymał tytuły: „Światowy Samochód Roku” oraz „Europejski Samochód Roku”. Oferowany w dwóch typach nadwozia: hatchback (3- i 5-drzwiowy) i sedan.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,2/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,5/6): Uszkodzenia rozrusznika, awarie świateł.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,6/6): Uszkodzenia łańcucha rozrządu (wszystkie silniki benzynowe), awarie hamulców, pękające tłoki w silnikach benzynowych 1,4 l, awarie koła dwumasowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Awarie mocowania stabilizatora, zużycie amortyzatorów.

Średnia ocena mechaników: 3,9/6

Ford Mondeo IV (2007 - 2014)
Ford Mondeo IV - samochód osobowy z segmentu klasy średniej, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Paris Motor Show 2006. W 2007 roku nagrodzony przez „Top Gear” mianem „Samochodu Roku”. Zdobywca trzeciego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2008”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3/6): Korozja nadwozia, korozja podwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,4/6): Słaba elektryka (ogółem), awarie czujników.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie pomp wtryskowych, problemy z układem paliwowym, awarie koła dwumasowego w silnikach Diesla, awarie automatycznej skrzyni biegów.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Słabe tylne zawieszenie.

Średnia ocena mechaników: 3,6/6

Renault Mégane III (2008 – 2016)
Renault Mégane III - samochód osobowy z segmentu C (niższa klasa średnia), debiutujący podczas Paris Motor Show 2008. Model dwukrotnie poddawany był face liftingowi: w 2012 i 2013 roku.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,2/6): Korozja tylnej belki zawieszenia, nieszczelne kierunkowskazy.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Awarie czujników ABS.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,5/6): Częste wycieki oleju, awarie turbosprężarki, awarie hamulców tylnych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,5/6): Zużycie elementów wahaczy, luzy w zawieszeniu tylnych kół.

Średnia ocena mechaników: 3,5/6

Renault Scénic III (2009 – 2016)
Renault Scénic III – samochód osobowy typu minivan, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2009. Typ nadwozia: 5-drzwiowy minivan. W 2013 model poddano face liftingowi.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,6/6): Bardzo słaba elektronika (ogółem), awarie wycieraczek.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,6/6): Awarie turbosprężarki* w silnikach Diesla, wycieki oleju, problemy z wtryskami w silnikach Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,5/6): Słabe zawieszenia (głównie tylne).

Średnia ocena mechaników: 3,5/6

POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:

Kupujesz samochód? Te modele do 10 tys. zł polecają mechanicy. Które auto jest najmniej awaryjne?

Używane auto za 10-20 tys. zł. Te są najmniej awaryjne

    Kupujemy samochód w przedziale 20-30 tys. zł. Te auta są najmniej awaryjne

    Zobacz również: Największe i najbardziej luksusowe coupe od Mercedesa zostało odświeżone. Nowa S-klasa to pokaz możliwości marki

    [i]Źródło:TVN Turbo[/i]

    Wideo

    Michał Korn

    • Gazeta Lubuska
    Więcej na temat:

    Komentarze

    Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

    Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

    Wybrane dla Ciebie

    Powiązane

    Dodaj ogłoszenie

    Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

    To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

    Dziękujemy za Twoje wsparcie!

    Jasne, chcę odblokować
    Przycisk nie działa ?
    1.
    W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
    krok 1
    2.
    Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
    krok 2
    3.
    Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
    krok 3