Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne oszustwo na BLIKa. Mieszkaniec województwa lubuskiego i powiatu krośnieńskiego stracił 1000 zł

Łukasz Koleśnik
Łukasz Koleśnik
Uwaga na oszustwo na BLIKa. Mieszkaniec pow. krośnieńskiego stracił 1000 zł.
Uwaga na oszustwo na BLIKa. Mieszkaniec pow. krośnieńskiego stracił 1000 zł. Shutterstock
Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim przypominają, że oszustwo na BLIKa jest nadal aktualne. Jeden z mieszkańców powiatu krośnieńskiego stracił na tego typu oszustwie 1000 zł!

Oszustwa za pomocą płatności Blik są nadal aktualne. Sprawcy po uprzednim włamaniu się na komunikator podszywają się pod właściciela konta, z którego wysyłają wiadomość z prośbą o płatność.

- Historie, które podają są bardzo różne promocyjna cena sukienki, ekstra obuwie, problemy z kontem czy też szybka pożyczka - mówi kom. Justyna Kulka, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim. - W wielu przypadkach osiągają cel i wyłudzają w ten sposób pieniądze.

Stracił 1000 zł przez oszustwo na BLIKa

O tym jak ważna jest weryfikacja otrzymanej prośby przekonał się mieszkaniec powiatu krośnieńskiego, który myśląc że pomaga koledze stracił tysiąc złotych.

- Sprawca po przejęcia konta kolegi podszywał się pod niego i wysyłał do jego znajomych wiadomość z prośbą o zapłacenie za coś Blikiem, bo on ma trudności z płatnością - relacjonuje kom. J. Kulka. - Mieszkaniec powiatu nic nie podejrzewając wysłał mu kod.

Podejrzenie, że coś może być nie tak, przyszło dopiero wtedy, gdy oszust ponownie poprosił o przelanie kodu na kolejne tysiąc złotych. Tym razem nie wysłał już kodu, tylko zadzwonił do kolegi w rozmowie z którym okazało się, że padł ofiarą oszustwa.

Jak chronić się przed oszustwem na BLIKa

Mając na względzie przypadek mieszkańca powiatu pamiętaj, żeby przy korzystaniu z płatności mobilnych przestrzegać kilku zasad, między innymi:

  • stosuj zasadę ograniczonego zaufania i nie działaj w pośpiechu;
  • zawsze weryfikuj otrzymane prośby o przesłanie kodu BLIK, nawet jeśli otrzymujesz je od bliskich;
  • zawsze chroń swoje konta internetowe i nigdy nie udostępniaj haseł do logowania;
  • pamiętaj o każdorazowym wylogowaniu się z konta;
  • używaj różnych haseł do poszczególnych kont i zadbaj, żeby ich kombinacja liter, cyfr i znaków była trudna do złamania;
  • nie udostępniaj nikomu wygenerowanych kodów do transakcji internetowych;
  • nie wchodź na dołączone do wiadomości linki i nie loguj się przez nie na swoje konto bankowe (dotyczy to także otrzymanych wiadomości email);
  • zawsze zwracaj uwagę na logo, nazwę i adres URL strony internetowej. Sprawdzaj czy po lewej stronie linku znajduje się mała kłódka oraz wyrażenie „https” świadczące o tym, że dane połączenie jest szyfrowane;
  • robiąc przelew, upewnij się o prawidłowości numeru konta adresata oraz przesyłanej kwoty; • zanim potwierdzisz otrzymany z banku kod do przelewu, upewnij się czy widniejąca w treści sms kwota jest właściwa;
  • przypominaj o tych zasadach w rozmowie z rodziną i znajomymi, w ten sposób pomożesz im ustrzec się przed działaniem oszustów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kolejne oszustwo na BLIKa. Mieszkaniec województwa lubuskiego i powiatu krośnieńskiego stracił 1000 zł - Gazeta Lubuska

Wróć na gubin.naszemiasto.pl Nasze Miasto