Od pewnego czasu na głównych ulicach miasta trwały roboty, związane z uruchomieniem Inteligentnego Systemu Sterowania Ruchem.
- Droga Orzewo Radomia wyremontowana. To kolejny etap prawie 4,5 mln zł inwestycji
- Zielona rozkopana. Nowy system sygnalizacji i inne inwestycje... Po co to wszystko?
- To chcieliby zielonogórzanie znaleźć w budżecie na przyszły rok
- Megainwestycja drogowa w Lubuskiem. Koszt 358 milionów. Zyskają mieszkańcy i kierowcy
Dzięki systemowi sterowania będzie sprawniej i bezpieczniej
- Nie ukrywam, że cieszy mnie to z dwóch powodów. Często korzystam z pasów przy przystanku autobusowym na alei Wojska Polskiego. Do tej pory bałam się tam przechodzić, bo samochody gnały jak szalone, a nie było świateł – przyznaje Barbara Smolińska. – Teraz jest bezpieczniej, na przejściu jest sygnalizacja świetlna. Drugi powód to taki, że dzięki nowemu systemowi autobusy MZK nie będą się spóźniać. A że poruszam się po mieście przede wszystkim komunikacją miejską to dla mnie to bardzo dobra wiadomość.
System sterowania ruchem pojawił się na dwóch najdłuższych trasach w mieście. Pierwsza to ulice: Bohaterów Westerplatte, aleja Wojska Polskiego aż do skrzyżowania z ulicami Wyszyńskiego i Zacisze. Druga trasa to ulica Długa, Konstytucji 3 Maja, aż po Wrocławską. W ramach tego zadania na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i ul. Wandy powstało dodatkowe przejście dla pieszych. Ale to nie koniec. Ubyła jedna „zebra” na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej i Wrocławskiej oraz pasy przez al. Konstytucji 3 Maja (naprzeciw parku Sowińskiego). Co nie wszystkim mieszkańcom się spodobało. Nie znaczy jednak, że system nie będzie się zmieniał, uwzględniał bieżąco sytuację na drogach czy uwagi użytkowników.
Centrum zarządzania systemem sterowania
To dlatego też m.in. zarządzać systemem będzie zespół w składzie: Arkadiusz Sobków (kierownik), Aneta Ganczar, Paweł Wojciechowski. Siedzibą centrum zarządzania będzie urząd miasta przy ul. Dąbrowskiego. Będą oni zgłaszać wykonawcy systemu, warszawskiej firmie Yunex, konieczność zmian w programach sygnalizacji. Oczywiście, gdy zaistnieje taka potrzeba.
W momencie tworzenia oprogramowania uwzględniano pomiary ruchu z poprzedniego roku. Wiadomo, że od tego czasu sytuacja mogła się zmienić. Dlatego pracownicy centrum sterowania będą przekazywać wykonawcy bieżące informacje. Wiosną planowane są kolejne pomiary ruchu.
Celem tej inwestycji jest przede wszystkim poprawa płynności i sprawnego kursowania zbiorowej komunikacji, ale także poprawa sytuacji na drogach, przejściach dla pieszych i dla rowerzystów. A także ogólna poprawa bezpieczeństwa, a to za sprawą kamer, które zamontowane zostały na sygnalizacji świetlnej, co przyczyniło się do poszerzenia miejskiego monitoringu.
- Na koniec tych inwestycji w Zielonej Górze czekamy z niecierpliwością
- Jest przetarg na Trasę Aglomeracyjną! Przebieg nowej drogi wzbudza spore kontrowersje
- Trasa Aglomeracyjna na językach zielonogórzan. Dlaczego wciąż budzi tyle emocji?
- Szybka Kolej Aglomeracyjna Lubuskiego Trójmiasta. Kiedy połączy nasze miasta?
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?