Niewinny mail
Serwis niebezpiecznik.pl poinformował o ataku wymierzonym w klientów banku PKO BP. Wszystko zaczyna się od niewinnego maila na pierwszy rzut oka do złudzenia przypominającego wiadomość z banku. Jednak już sam adres skrzynki nadawczej powinien wzbudzić nasze podejrzenia. Jak wygląda taka wiadomość?
Twoje konto zostało ograniczone
Nadawcą przesłanego na naszą skrzynkę maila jest rzekomo PKO Bank Polski. Jednak sam mail: "[email protected]" może już wzbudzić nasze podejrzenia. Kolejno w wiadomości czytamy, że:
"Twoje konto zostało tymczasowo ograniczone.
Na twoim koncie wykryto kilka nieautoryzowanych logowań,ze względów bezpieczeństwa twoje konto oraz limity wypłat/przelewów zostały tymczasowo ograniczone.
Aby przywrócić pełną funkcjonalność twojego konta kliknij odnośnik [https://www.ipko.pl/bezpieczeństwo/weryfikacja/mojekonto] przejdź przez proces weryfikacji.
Prosimy nie odpowiadać bezpośrednio na tą wiadomość,wiadomość została wygenerowana automatycznie.
Z poważaniem, PKO Bank Polski."
Zobacz również:
Fałszywa strona banku
Po pierwsze nie zgadza się mail, a po drugie link, który prowadzi do fałszywej strony banku, gdzie (i tu kolejny absurd) trzeba podać w celu weryfikacji swoje imię, nazwisko oraz numer karty. Po wpisaniu tych danych z kolei pojawia się kolejne okno weryfikacji, gdzie trzeba wpisać numer klienta, numer telefonu oraz wprowadzić nowe hasło i potwierdzić nowe hasło.
Powyższych kroków pod żadnym pozorem nie wolno wykonywać. Pamiętajcie, że żaden bank nie wysyła tego typu maili i nie weryfikuje swoich klientów w ten sposób. Jest to zwykły rodzaj oszustwa przed którym powinniście ostrzec swoich znajomych.
Hakerskie ataki 0-day są bardzo groźne. Jak się bronić?
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?